Szépen bővül a magyar autópiac

A 2017-es több mint 20 százalékos bővüléssel szemben közel 40 százalékos többletet ért el januárban a magyar autópiac.  

Bár tavaly is jelentősen bővült a magyar autópiac, az év egészében 116 265 új autó kelt el, ami 20,4 százalékos növekedést jelentett, az idén januárban még látványosabb eredmények születtek.

Az első hónapban ugyanis 8891 autót adtak el a kereskedők, ez pedig 38,5 százalékkal haladja meg a tavaly januári adatot - derül ki a Datahouse adataiból. Még látványosabb az autópiaci bővülés, ha kétéves távlatban nézzük a januári számokat, 2016 azonos időszakához viszonyítva ugyanis 60 százalékos az többlet. A kisteherautókra is nagy volt a kereslet, ezekből 1648 fogyott, ami éves összevetésben 36 százalékos emelkedést jelent.  

Az autópiac növekedése a lízingpiacon növekedését is segíti, mert az új autók 40 százalékánál a vevők valamilyen lízingkonstrukciót vesznek igénybe. Arról nem beszélve, hogy az új autókra szükség is van, mert a magyar autóipar meglehetősen öreg: a személyautók átlagéletkora ugyanis 14 év.