Magyarország lesz a hibridek paradicsoma?

Közel 30 százalékkal olcsóbbak lehetnek, de ez nem minden. 

Az elektromos járművek elterjedése érdekében megalakult a Jedlik Ányos Klaszter – jelentette be a kormány szerdán. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter közölte: a Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódóan a kormány a különféle hibrid, illetve elektromos autók megkülönböztetése érdekében ezeket az autóka zöld színű rendszámmal látna él, a szóban forgó autók és az kapcsolódó infrastruktúrafejlesztések áfája nulla százalékos lenne, emellett parkolási és útdíjkedvezményeket is biztosítanának az elektromos és hibrid járműveknek, amelyek a tervek szerint a buszsávokat is használhatnák.

hibrid.png

Bár az ismertetett lépések egyelőre nem lehet biztosra venni, mivel tervekről van szó, a lízingpiac üdvözli a kormány terveit. A járműpiac finanszírozásában kulcsszerepet vállaló lízingcégeket tömörítő Magyar Lízingszövetség főtitkára, Lévai Gábor a Lízing blognak azt mondta: bár az elektromos és hibrid járművek hagyományos társaikhoz képest drágábbak, ám fogyasztásuk jóval alacsonyabb, ráadásul a rugalmas lízingkonstrukciókkal még vonzóbb alternatívát jelenthetnek ezek a járművek.

Érdemes lenne megfontolni, hogy a tervezett áfacsökkentés mellett egy államilag támogatott lízingkonstrukció kidolgozását - akár a jegybanki növekedési hitelprogramon belül -, a kkv-k járműállományának korszerűsítése és környezetbarátabbá tétele érdekében.

A hibrid autók aránya még csekély Magyarországon, de a kormány tervezett lépése ugyanakkor nagyon komoly lökést adna. Persze nem csak az autóknál, hanem a hibrid haszonjárművek, kis- és nagyteherautók, valamint a buszoknál is pörgést hozhat a kormányzati terv.