Egymillióval több autó két évtized alatt

Jelentősen bővült a magyarországi autóállomány: 1995-höz képest 42 százalékkal 3,37 darabra nőtt a személyautók száma. Ezzel párhuzamosan a teherautóknál 56 százalékos növekedést következett be - derül ki a Magyar Lízingszövetség összeállításából, amely szerint a lízingpiacon továbbra is az egyik legfontosabb pillér marad a járműfinanszírozás. Az új személygépjárművek 50, míg az új haszongépjárművek 80 százaléka lízingkonstrukciók keretében kerül az utakra.

 A válság során jelentősen összeszűkülő magyar autópiac az utóbbi években fokozatosan bővül: 2012-ben 53 ezer új személyautó került forgalomba, 2015-ben pedig már 70 ezer felett voltak az eladások, és az idei hónapokban is növekedett a piac éves szinten. Az új autók piacának bővülése hozzájárul az magyar autóállomány megújulásához - derül ki a Magyar Lízingszövetség összeállításából, amely a hivatalos adatok alapján felmérte a magyarországi járműállomány változását.

Évtizedes távlatban jelentős növekedést következett be. 1995-ben 2,24 millió személyautót tartottak nyilván, tíz évvel később - 2005-ben - már 3,03 milliós volt a teljes magyar személyautó-flotta, 2015-ben pedig 3,37 millió darabból állt. Összességében 2005-höz képest 10 százalékkal nőtt a személyautók száma, 1995-höz képest pedig 42 százalékkal, összesen 951 ezer autóval nőtt az állomány. Ezzel párhuzamosan egyébként a teherautók állománya is számottevően emelkedett: 2005-höz képest 20 százalékkal, 1995-höz képest pedig 56 százalékkal nőtt a számuk, így tavaly már 508 ezer darabból állt a magyarországi teherautóflotta, amely vontatókat és a különleges célú gépjárműveket is magában foglalja.

A lízingtársaságok jelentős szerepet játszottak a járműállomány növekedésében az elmúlt két évtizedben. A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai által kínált finanszírozási konstrukciókkal kerül a magyar utakra az új személygépjárművek 50, míg a haszongépjárművek 80 százaléka. A szervezet arra számít, hogy a következő időszakban a lízingpiac egyik legfontosabb pillére marad a járműfinanszírozás, de emellett a termelőeszközök és a gépek finanszírozása is egyre fontosabb szerepet kaphat.