Még van lendület az autópiacban, de...

Ezt az évet is bővüléssel kezdte a magyar újautó-piac, igaz, a tempó - ahogy arra  például a lízingszakma is felhívta a figyelmet - jóval lassabb lett.

Jól látható a korábbi kereslet mérséklődése a Datahouse idősoros adatain: 2017 januárjában az újautó-eladások 15,3 százalékos pluszt értek el, a teljes járműpiacon pedig 9,5 százalékos volt a növekedés. 2018 elején az autópiac és a járműpiac is több mint 38 százalékos bővülést produkált. Tavaly januárban pedig mindketten 9-9 százalék feletti többlettel zártak.

Ehhez képest 2020 januárjában eladott alig több mint 10 ezer új személyautó éves szinten 4,1 százalékos emelkedésnek felel meg. A komplett járműpiac pedig 1,8 százalékos pluszt könyvelhetett el. Vagyis erőteljes lassulásról van szó, igaz, még mindig pluszban van a piac. 

Mind a személyautók, mind a különböző haszonjárművek finanszírozásában főszerepet játszó lízingcégek már korábban jelezték, hogy az új járművek piacán lassulás várható, az elmúlt években látható bővüléshez képest ugyanis korlátozottá vált a növekedés. A Magyar Lízingszövetség viszont arra számít, hogy a lízingkonstrukciók keretében kihelyezett összeg az darabszám szerinti eladások esetleges stagnálása mellett is növekedhet, részben amiatt, mert személyautók drágulása nyomán fontosabb szerepet kaphat a finanszírozás.