Autópiaci lufitól nem tartunk

Pfandler Tamás, a Lízingszövetség elnökségi tagja az mfor.hu-nak nyilatkozott

Szárnyal az új autók értékesítése, ennek köszönhetően a lízing piac is rekordokat dönt. A folyamatokról és a kockázatokról kérdezte az mfor.hu Pfandler Tamást, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagját.

A jármű-, azon belül is az személyautó-finanszírozásban kiemelkedő szerepet játszó lízingpiacnak is lökést ad a magyar újautó-piac évek óta tartó látványos bővülése. A növekedés több dolog kölcsönhatásának köszönhető. A magánszemélyek hosszú kivárás után egyre aktívabban pótolják az elhalasztott vásárlásaikat, másrészt a lízingkonstrukciók a finanszírozási igénybe venni kívánók számára kedvező kamatkörnyezetből és a konstrukciók alacsony kockázatából fakadóan felvállalható kiadást – vállalkozások esetén megtérülő beruházást - jelentenek, ami szintén segíti a piac bővülését - mondta az Mfor.hu-nak Pfandler Tamás, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja, a Budapest Bank Autófinanszírozási Üzletágának vezetője, aki beszélt a további növekedési kilátásokról és természetesen a kockázatokról is. 

A magyar autópiac elképesztő tempóban bővül, áprilisban például közel 39 százalékkal több új autó kelt el, mint egy évvel korábban, ez pedig az EU-n belül a legmagasabb növekedés volt Litvániával holtversenyben. Az autópiaci boom hogyan érinti a lízingpiacot?

Szerencsére most már évek óta meredek emelkedőn van a magyar újautó-piac, ez pedig a lízingvállalatoknak is kedvező. Az látszik, hogy a kihelyezett összeg az újautó-piaci növekedést meghaladó mértékben emelkedett az első negyedévben, azaz egyértelmű a lízing gazdaságra gyakorolt élénkítő hatása. Az év első három hónapjában 30 százalékkal nőttek az újautó-eladások, a kishaszon-gépjárműveknél pedig 18 százalékos volt a többlet. Ehhez képest a lízingcégek 37 százalékkal 53,3 milliárd forintra növelték az új kihelyezéseket az érintett járműkategóriákban.

 

Tovább a teljes cikkre.