Furgonboomot hozott a február

Az új járművek piaca a darabszámok alapján stagnált februárban, a kategóriák közül egyedül a lízingpiacon is kivételesen szereplő kishaszonjárművek értek el többletet, mindjárt közel 10 százalékosat.

 Kezdjük a fő számokkal. Az új járművek teljes piaca - amelybe beletartoznak az új autók mellett az furgonok (kishaszongépjáművek), teherautók (nagyhaszongépjárművek, buszok, motorok) - 13 493 darabos eladással zárta a februárt, ez 0,3 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Az év első két hónapjában (ahogy a lenti ábrán is látszik) majdnem 25 ezer járművel gazdagodott a “magyar flotta”, ami viszont a januári csökkenés miatt 5 százalékos hanyatlást jelent az előző év azonos időszakához képest.  

Forrás: Magyar Lízingszövetség, Datahouse, Carinfo.hu

 

Tehát februárban stagnálás volt, ám a részletes adatokból kiderül, hogy ez leginkább a furgonoknak köszönhető. Az új autóknál ugyanis közel 2 százalékos, a teherautóknál 4,4 százalékos, a buszoknál több mint 50 százalékos volt a csökkenés, miközben a kisteherautók eladása majdnem 10 százalékkal 1961 darabra nőtt. Igaz, ez 173 darabbal haladja meg a 2020 februári eladásokat és elmarad a 2019 azonos hónapjában elért több mint 2000 darabos értékesítéstől.

 

Forrás: Pixabay

 

A furgonok a járműfinanszírozásban kulcsszerepet játszó lízingpiacon tavaly fontos szerepet kaptak. Miközben a finanszírozott összeg az év során csökkent, a kisteherautók esetében 5 százalékkal közel 60 milliárd forintra nőtt. Ebben pedig fontos szerepet kaptak a kedvezményes jegybanki hitelprogram (NHP) keretében történő vásárlások.